Du kender det måske–den evige diskussion med dig selv om, om du skal tage i fitnesscentret eller ej. Din dårlige samvittighed siger, at du bør gøre det, men resten af dig vil egentlig bare gerne være hjemme. Heldigvis behøver du ikke at tage den lange tur til dit træningscenter for at styrke kroppen. Med få stykker hjemmetræningsudstyr kan du let træne direkte i din egen stue.

Har du besluttet dig for at træne mere, men mangler du inspiration til, hvilket træningsudstyr du bør have derhjemme, så får du her 6 gode bud.

Et håndvægtsæt

Uanset om styrketræning er dit fokus eller ej, bør du have et håndvægtsæt derhjemme. Håndvægte er super gode til at træne mange forskellige muskelgrupper med, såsom arme, skuldre, ryg og mave. Med et håndvægtsæt kan du lave en lang række basisøvelser, der træner hele kroppen igennem.

For ekstra komfort under træningen, bør du vælge et ergonomisk håndvægtsæt. Det sikrer nemlig, at håndvægtene ligger behageligt i hænderne, hvormed du skåner dine håndflader. På hjemmetraeningudstyr.dk finder du et stort udvalg af håndvægte i forskellige vægtklasser og designs, så du får netop de vægte, der passer til dit træningsniveau og din smag.

Et balancebræt

Vil du i gang med balancetræning, eller går du op i at holde din balance og motorik ved lige, bør du anskaffe dig et balancebræt til hjemmetræningen. Med lette øvelser på et balancebræt vil du effektivt forbedre din balance, motorik, reaktionsevne samt koordination, hvilket er med til at forhindre overbelastning af muskler og led i dagligdagen.

Der findes balancebræt til forskellige niveauer. Er du begynder i balancetræning, bør du anskaffe dig et til begyndere, og er du øvet, er et mere avanceret balancebræt det rette for dig.

Når du træner med et balancebræt, træner og styrker du muskelgrupper i hele kroppen, særligt musklerne i dine ben og ankler. Balancebrættet udgør også et formidabelt træningsudstyr i genoptræning.

En træningsbænk

Endnu en god investering at gøre sig til hjemmetrænings-setuppet er en træningsbænk. Når du anskaffer dig en træningsbænk, udvider du dine træningsmuligheder, og det har stor betydning for, hvor varieret du kan gøre din træning.

Har du en træningsbænk derhjemme, vil du let kunne udføre de samme øvelser, som du normalt laver i træningscentret, nemlig træning af arme, mave, ryg og meget mere.

Det kan være en god idé at vælge en justérbar træningsbænk, da du således kan forvandle den til en skråbænk, situpsbænk og en fladbænk. Det giver dig betydeligt flere træningsmuligheder derhjemme.

En TRX slyngetræner

Du kender måske en TRX slyngetræner, men har du overvejet at anskaffe en til hjemmetræningen? Det bør du gøre, for det er nemlig et helt fantastisk træningsudstyr til alle muskelgrupper.

TRX er en forkortelse for Total body Resistance Exercise, og det er en betegnelse for en træningsform, hvor du bruger din kropsvægt til at træne alt lige fra styrke og smidighed til koordination og balance. Træningen foregår med et helt unikt stroppesystem, der giver dig mulighed for at lave en bred vifte af øvelser.

TRX er en genial træningsform, du let kan udføre derhjemme. Det giver dig effektiv styrketræning på kort tid, og de mange øvelser er super lette at tilpasse, alt efter hvilket niveau du befinder dig på.

Træningselastikker

Træningselastikker er endnu en fantastisk tilføjelse til din hjemme-fitness. Elastikkerne kan bruges til alverdens formål, og anskaffer du dig elastikker af varierende styrke, kan du nemt øge modstanden i dine øvelser.

Det er et af de billigste og mest effektive træningsredskaber, du kan vælge, og du kan bruge dem til træning af styrke, udholdenhed og balance samt til genoptræning. Med træningselastikker kan du stort set træne alle muskler i din krop fra forskellige vinkler, og du har mulighed for let at træne med din egen kropsvægt.

Et træningshjul

Ønsker du at fokusere på træning af mave og overkrop, bør du anskaffe dig et træningshjul. Det er et helt simpelt stykke træningsudstyr, der er perfekt til hjemmetræningen.

I bund og grund er et træningshjul blot et hjul med et håndtag på hver side, der kan rulle hen ad gulvet. Det lyder måske simpelt, men du skal absolut ikke lade dig snyde–et træningshjul kan give dig nogle virkelig gode resultater.

Et træningshjul træner styrke og stabilitet meget effektivt, og så fylder udstyret ganske lidt derhjemme. Bruges det korrekt, aktiverer det mavemusklerne, bryst, arme og den brede rygmuskel, altså hele din core muskulatur. Derudover udfordrer hjulet din stabilitet og balance, og du kan derfor forbedre disse betydeligt.

Med disse 6 stykker træningsudstyr har du et super godt grundlag for effektiv og resultatskabende hjemmetræning. God træning!

Similar Posts